10 ALIMENTS SALUDABLES QUE ENGREIXEN MÉS DEL QUE PENSES

10 ALIMENTS SALUDABLES QUE ENGREIXEN MÉS DEL QUE PENSES

Trobar l’equilibri en l’alimentació, és de vegades més difícil del que sembla, no obstant, això és molt més fàcil quan saps què és el que menges. Conèixer les propietats dels aliments és fonamental per portar una alimentació sana.

Avui vull parlar-te d’alguns aliments que són saludables i que potser penses que no engreixen, però que realment tenen un alt nivell de calories i per això has de menjar-ne amb moderació. El secret està en consumir-ne adequadament, en les quantitats recomanades i alternant-los amb altres aliments amb menys calories.

Oli d’oliva

L’oli d’oliva, com altres aliments d’aquesta llista, conté un alt nivell de grasses, grasses bones. És un bàsic de la dieta mediterrània, però sempre que es consumeixi amb moderació, no més de dues cullerades soperes al dia. Per això a qualsevol dieta equilibrada es recomana cuinar els aliments al vapor, a la planxa, al forn, evitant fregits i l’ús excessiu d’oli, encara que sigui oli d’oliva verge extra.

Alvocat

L’alvocat és una fruita que s’ha posat de moda i que sens dubte és molt saludable perquè també té grasses bones, tot i així, té un alt índex calòric. Per això es recomana consumir-ho de tant en tant juntament amb altres aliments rics en proteïnes.

Fruits secs

Els fruits secs també es recomanen en moltes dietes i són també grasses saludables, però mai s’han de menjar en excés, només un grapat petit i evita menjar-ne de fregit, sempre és millor escollir-los naturals o torrats com nous, avellanes i ametlles.

Plàtan

El plàtan és una fruita estupenda, però amb més calories que la resta de fruites. No vol dir que no puguis prendre’l però alterna’l amb altres fruites menys calòriques per portar així una dieta equilibrada.

Chirimoya

La chirimoya és una altra fruita simplement deliciosa, però amb un nivell més gran de sucres, de la mateixa manera que el plàtan, no per això has d’eliminar-les de la teva dieta, però sí prendre-les amb moderació, i consumir altres fruites menys calòriques com poma, pera, síndria o pinya.

Arròs

L’arròs és un cereal que es consumeix des de fa segles, és una excel·lent font d’hidrats de carboni. Els carbohidrats cal consumir-los amb moderació, per a no consumir una quantitat excessiva de calories. Hi ha molta gent que pensa que el sushi, per exemple, és un menjar light o lleuger, sent aquest tot el contrari, amb molts hidrats i massa sal.

Aliments saludables que engreixen. Sushi

Cereals

Els cereals, sobretot els que compres al supermercat tenen alts nivells de sucre per això no se’n recomana un ús en excés. Existeixen alternatives com la civada que tenen una aportació més gran de proteïna i menys sucres.

Llegums

Els llegums com els cigrons, les mongetes o les llenties contenen sobretot hidrats de carboni. Són aliments que has de consumir en qualsevol dieta rica i variada, però amb moderació, ja que engreixen si es consumeixen en excés.

Sucs de fruita envasats

Pot ser que pensis que els sucs envasats ja que són de fruita són molt saludables, però no ho són. La majoria d’ells porten un percentatge mínim de fruita i moltíssim sucre. Has d’evitar-los a tot preu, és molt millor que preparis els teus propis sucs a casa.

Crispetes

Les crispetes són un snack molt saludable, però compte! Amb les crispetes del cinema, la sal i la mantega augmenten les seves calories fins a nivells insospitats. Molt millor que les preparis tu mateix a casa amb una crispetera, al microones o a la paella, evitant l’excés d’oli i sal.

A més d’aquests, podríem parlar de les patates, l’ou i alguns altres aliments que a priori pots creure que pots menjar sense mesura, però que com amb qualsevol cosa en excés no és saludable. Per descomptat són aliments molt més sans que els processats, però recorda consumir-los sempre en quantitats adequades.