Serendippias

ALIMENTS QUE CREMEN MÉS CALORIES DE LES QUE APORTEN

Portar una vida sana hauria de ser cosa de cada dia. Al cap i a la fi, una dieta saludable no és necessàriament avorrida i pot resultar més que deliciosa. Tot i així, no tots som tan fanàtics de comptar les calories de cada àpat, i us he de dir que he flipat quan me n’he assabentat de que hi ha aliments que cremen més calories de les que aporten.

Perquè hi ha aliments que cremen més calories de les que aporten?

Encara que seguiu la magnífica Dieta Mediterrània, és possible que no hagueu escoltat que el nostre cos està constantment cremant calories, tant fa el que feu, és part de com funcionem. Aquesta situació serveix, com us imagineu, pel menjar, sobretot pel que té relació al procés de digestió.

Aquesta funció que associem amb una vida sana té el seu propi nom, us imagineu quin? Es coneix com ETA o Efecte Tèrmic dels Aliments i és, bàsicament, el total de les calories que aconseguim cremar menjant.

En aquest sentit, el tema sobre els aliments que cremen més calories de les que aporten presenta tan detractors com defensors de la qüestió.

Alguns experts en nutrició ho consideren un mite, ja que el percentatge que és possible perdre menjant té un màxim del 10% del total d’energia que el nostre cos requereix per fer la digestió. Tot i que això pot variar segons el tipus d’aliments que consumiu (greixos, proteïnes o carbohidrats).

No obstant, en aquest racó de vida sana hi trobem una altra teoria. En la que s’hi inclouen aquells aliments (verdures i hortalisses) que posseeixen una baixíssima aportació calòrica, o l’energia de la qual el cos no pot descompondre. La cel·lulosa n’és un.

17 aliments que cremen més calories de les que aporten

Ara que coneixeu una mica més sobre com funcionen aquests «aliments que cremen més calories de les que aporten» ha arribat l’hora de que li donem forma a aquesta llista.

  1. Coliflor
  2. Xicoira
  3. Espinacs
  4. Carabassa
  5. All
  6. Ceba
  7. Remolatxa
  8. Carabassó
  9. Espàrrec
  10. Cogombre
  11. Fonoll
  12. Pastanaga
  13. Enciam
  14. Escarola
  15. Llenties
  16. Fesols
  17. Api

Puc menjar només aquests aliments per baixar de pes?

És important que recordeu que el miracle d’aquests aliments no és més que l’escassa aportació calòrica que posseeixen. Cosa que permet al vostre cos, en certa mesura, cremar més calories de les que aporten.

A més, també és fonamental per portar una vida sana que no limiteu o restringiu la dieta o alimentació únicament a aquestes verdures i hortalisses. Ja que podria desenvolupar en un dèficit de nutrients, cosa que no aportaria res al vostre cos i salut.

Aquests han de ser combinats amb greixos saludables i proteïnes, tot i que hi podeu incloure aquests dos grups en porcions petites. D’aquesta manera, podreu obtenir les vitamines necessàries i no deixareu de gaudir i oferir al vostre organisme un plat complet.

Ara bé, el que sí que podeu fer és substituir alguns ingredients de més aportació calòrica per algun dels d’aquesta meravellosa llista, els quals també us proporcionen un efecte saciant considerable.

Exit mobile version