Serendippias

ELS 5 ALIMENTS QUE MÉS ENGREIXEN

Ets de bon menjar, però alhora intentes portar una vida sana? Controles les calories que consumeixes al dia i els aliments que tries en el teu menú diari? Doncs deuries! L’alimentació saludable és vital per a estar sa, per a evitar l’envelliment de la pell, els problemes del cor i una infinitat de malalties que amb l’edat si no et cuides apareixeran o s’accentuaran. Com saps, i si no ho saps t’ho comptarem, existeix una sèrie d’aliments que són saludables però que engreixen més del que creus d’una banda, i per una altra, aliments que realment engreixen i que a més no són gens saludables. Donar-te un capritx de tant en tant no està renyit amb portar un estil de vida saludable, però si vols cuidar de la teva alimentació evita aquests aliments que engreixen, i molt!

1.     Patates fregides

Golden French fries potatoes

Les patates en si són hidrats de carboni, dels quals mai cal excedir-se, però si consumir-los en una dieta equilibrada. Les patates fregides, en fregir-se en una gran quantitat d’oli (pitjor encara si és oli de gira-sol) augmenten de manera considerable les calories que contenen engreixant molt més del que imagines. Per això et recomano menjar patata si t’agrada diàriament, però molt millor al vapor, cuita, o cuinada en les famoses air fryer o fregidores d’aire sense oli on queden espectaculars. Estalvia’t aquest excés de calories!

2.     Brioixeria industrial

La brioixeria industrial juntament amb els aliments ultraprocessats com els congelats, són dels aliments que més engreixen, per la baixa qualitat dels seus ingredients i el seu alt contingut de sucre que es transformarà en greix en el teu cos. Molt millor fer tu mateix el teu bescuit casolà o comprar les mantegades al poble!

3.     Cereals de colors

El desdejuni és el menjar més important del dia, però ull amb el que desdejunes! Els cereals de colors i de marques tan anunciades en tv engreixen moltíssim donat el seu alt contingut en sucre, per la qual cosa són de tot menys saludables. No es recomanen ni per a nens ni per a adults, el millor és triar els clàssics cereals integrals, flocs de civada o d’espelta, que no contenen sucre i són molt sans. Són més avorrits, però t’evitaràs uns quilos de més a la llarga!

4.     Salses

Com en tot hi ha salses i salses, no és el mateix amanir una amanida amb una mica d’oli d’oliva verge extra, vinagre i sal, que amanir-la amb una salsa cèsar processada plena de sucre. Les salses que podem trobar preparades en el supermercat, tenen un alt contingut en greixos i sucres que engreixen. No t’enganyis, si menges amanida amb una d’aquestes salses, t’estaràs ficant entre 500 i 600 kcal al cos!

5.     Menjar ràpid

side view chicken doner with mayo cucumber tomato lettuce and french fries on the table

I res a dir del menjar ràpid en general, hamburgueses, pizzes, gossets calents, kebabs, tots aquests aliments de les grans cadenes de menjar ràpid engreixen molt per això has d’evitar-los o consumir-los de manera puntual. Contenen aliments molt pobres nutricionalment parlant, de baixa qualitat, i molt alts en greixos i sucres amb totes les salses que els afegeixen. Si et ve de gust una pizza fes-la tu mateix a casa o compra una hamburguesa en un restaurant amb carn i ingredients de qualitat.

Aquests són alguns dels aliments que més engreixen i que si estàs a dieta o vols cuidar-te millor evitis consumir. Per a portar una vida sana, millor consumir una dieta rica en fruites, verdures, carns, llegums i peixos ben cuinats.

Exit mobile version