MILLORA LA TEVA AUTOESTIMA AMB AQUESTES 3 CLAUS

MILLORA LA TEVA AUTOESTIMA AMB AQUESTES 3 CLAUS

Vivim en un món cada cop més mediatitzat. Les xarxes socials semblen controlar-ho absolutament tot: les publicacions, els perfils, els m’agrada, les ubicacions… Intentem transmetre una imatge surrealista de la nostra vida. Un món perfecte, meravellós, amb fotos estupendes i una vida feliç.

Sense adonar-nos-en, això repercuteix enormement en la nostra vida i en el nostre autoestima. Parem de valorar-nos, d’estimar-nos realment i comencem a jutjar-nos constantment. La nostra pell, els grans, les estries, els pèls… El món de les xarxes socials és genial, però de vegades es pot convertir en el nostre pitjor enemic.

Per això mateix, hem decidit crear aquests exercicis per a millorar l’autoestima ràpida i efectivament. Estem segurs que t’encantarà.

1. No et comparis

Un dels grans mals de la societat actual és que ens comparem de forma habitual. No t’equivoquis, això ja passava també als temps on no existia internet. El que passa és que avui dia és més fàcil comparar-se amb top models, famosos o cantants.

Cada persona és única i diferent. Tots tenim qualitats positives i d’altres que cal millorar. Aquests individus no són millors per exposar una vida de fantasia, simplement és la seva feina i el que han de fer. Tu pots escollir ser com ets i sentir-te bé.

Exercici: fes una llista dels teus punts forts i llegeix-la sempre que no et trobis massa animat.

2. Premia’t!

Has aconseguit un ascens? Has aprovat l’últim examen? Has completat totes les tasques de la setmana? En aquest cas, premia’t!

Sovint desconnectem de nosaltres mateixos, del nostre cos. Nosaltres som el millor i més gran regal del món, raó per la qual ens hem de començar a cuidar i premiar els grans esforços.

Exercici: pots crear una llista d’objectius o tasques per complir amb una sèrie de premis. Un cop els vagis aconseguint hauràs de donar-te un caprici.

millora la teva autoestima

3. Analitza els teus pensaments

Els dos trastorns psicològics més destacats – l’ansietat i la depressió -, es produeixen a causa dels pensaments. Pensaments negatius centrats en el passat o en el futur. Això fa que no gaudim del present ni del moment actual. Per a solucionar-ho, pren nota.

Exercici: anota els teus pensaments passats i els pensaments futurs. Ara, fes una llista de les teves circumstàncies actuals, és necessari focalitzar-se en el temps que no pots controlar o començar a fer alguna cosa pel teu present?

Pensa-ho amb deteniment i pren una decisió. Tu pots canviar la teva vida. Tu ets l’amo del canvi.