MITES I VERITATS DE LA DIETA SENSE GLUTEN

MITES I VERITATS DE LA DIETA SENSE GLUTEN

La dieta sense gluten sempre va ser un patrimoni, principalment, de les persones que patien la celiaquia. Però aquest costum alimentari ha anat creixent en popularitat, no us sembla que cada cop en sentiu a parlar més?

És així com sorgeixen moltes suposicions respecte a la manera en què aquesta pot actuar en el vostre organisme i ajudar-vos a tenir una vida més sana. Malgrat això, no ens hem de creure aquestes hipòtesis a ulls clucs, ja que no totes són encertades; per això, vull que conegueu alguns dels mites i veritats de la dieta sense gluten.

Fals: Tota dieta sense gluten ofereix beneficis per a la salut

Des de fa molts anys circula la creença de que qualsevol dieta lliure de gluten és altament beneficiosa per a la vostra salut i una vida sana. D’altra banda, podeu sentir a parlar d’una millora de rendiment fins i tot en l’àmbit esportiu i psicològic.

Però, la veritat és que només hi ha dos grups que es poden beneficiar en abandonar aquest tipus d’aliments: les persones amb sensibilitat al gluten, i els que patiu la celiaquia.

No obstant això, entre els mites i les veritats de la dieta sense gluten es segueix abordant aquest fet de forma errònia. És a dir, encara hi ha gent que considera que aquesta manera d’alimentar-se és beneficiosa per a qualsevol, tot i que, en repetides ocasions, es digui el contrari.

Fals: les dietes sense gluten us ajudaran a perdre pes

Aquesta és una de les mentides més grans que trobareu entre els mites i veritats de la dieta sense gluten. I és que, a diferència del que molts penseu, aquest hàbit no us permetrà perdre pes.

En aquest sentit, que un aliment no tingui aquest nutrient no vol dir que estigui lliure de greixos, o que sigui baix en calories i sucres. Ara per ara, no hi ha cap estudi que sostingui la pèrdua de pes en relació amb les dietes sense gluten.

Així doncs, fins el moment, l’únic que us pot ajudar a reduir el vostre pes serà mantenir una vida sana. És a dir, una alimentació equilibrada acompanyada de condicionament físic regulat, per exemple, ballar per mantenir-vos en forma.

Veritat: el pa no és l’únic aliment amb gluten

Es sol creure que la manera més efectiva d’evitar el gluten és deixant el pa i la farina de blat. Però, aquest no és l’únic aliment que pot contenir aquest nutrient.

Aquesta creença ha fet que moltes persones celíaques o poc tolerants al gluten no aconsegueixen superar la seva condició totalment.

Dit això, el gluten està format per una sèrie de proteïnes que poden estar presents tant a les llavors del blat com en altres gramínies, com la civada i el centè. Per la qual cosa, els productes fabricats a partir d’aquestes contindran, inevitablement, gluten. Un bon exemple d’això és la cervesa.

Veritat: les dietes lliures de gluten no són totalment nutritives

Tot i que aquest punt pugui ser repetitiu, és important aclarir que les dietes lliures de gluten no contribueixen a tenir un vida sana per una raó principal: no són totalment nutritives.

I és que, per poder realitzar aquest costum alimentari és imprescindible que abandoneu certs menjars o aliments, com la civada i el blat. En conseqüència, el vostre cos no aconseguirà consumir la quantitat de carbohidrats necessària, ocasionant un dèficit de calories important.

Aquest és un dels més importants mites i veritats de la dieta sense gluten, ja que ens indica les repercussions que pot generar la poca ingesta de certs aliments.