PER QUÈ HAURIES DE CAMINAR COM A MÍNIM 30 MINUTS CADA DIA?

PER QUÈ HAURIES DE CAMINAR COM A MÍNIM 30 MINUTS CADA DIA?

L’exercici físic com a rutina és primordial per mantenir-nos en forma i portar una vida sana. De vegades és difícil treure temps per a fer-ho o simplement som una mica “mandrosos/es” per posar-nos-hi. Doncs bé, deixem les excuses de banda perquè traient, com a mínim, 30 minuts diaris per caminar la nostra salut i forma física se’n veuran beneficiades.

Sempre hi ha alguna cosa que podem fer en benefici de la nostra activitat física. Petits gestos diaris que poden ajudar-nos a estar en forma, i caminar n’és un.

Així doncs, dedica’t com a mínim 30 minuts per caminar cada dia i notaràs que la teva salut en general millorarà. I com et pot beneficiar el fet de caminar diàriament? T’ho expliquem a continuació.

1- És beneficiós pel cor

Caminar cada dia com a mínim durant 30 minuts redueix el risc de patir un atac de cor i enfermetats cardiovasculars. Es calcula que pot reduir el risc cardiovascular fins un 11%.

2- Pot disminuir nivells de colesterol

Caminar amb regularitat a un bon ritme pot ajudar a disminuir els nostres nivells de colesterol.

Caminar per la natura sempre és bona idea.

3- Preveu l’aparició de diabetis

La vida sedentària i la no realització d’activitat física fan que les persones siguem propenses a sofrir diabetis per no cremar el sucre que consumim. Caminar fa que el nostre organisme processi aquesta substància més ràpidament.

4- Ajuda a aprimar

Combinar una alimentació sana amb caminar cada dia t’ajudarà a cremar greix i a aprimar. Així doncs tingues els quilos a ratlla caminant a bon ritme regularment. De ben segur que trobes el teu lloc preferit per sortir a caminar.

5- Tonifica els teus músculs

Caminar t’ajudarà a tonificar i enfortir les teves cames, glutis i abdominals, especialment si camines en pendent. També pots intercalar exercicis específics de tonificació mentre camines. Això sí, no te n’oblidis de calentar abans.

6- Enforteix els ossos

Caminant cada dia augmentarà la densitat òssia i s’enfortiran els teus ossos. Per tant, t’ajudarà a prevenir l’osteoporosis i les fractures òssies. També millorarà la salut de les teves articulacions prevenint la possibilitat de patir artritis.

7- Et dóna energia!

No us passa que després d’una agradable i bona caminada us sentiu més energètics/ques? Això és gràcies a l’augment de circulació i flux d’oxigen en sang. A més, ajuda a aclarir la ment i relaxa, cosa que fa que disminuieixi l’estrès.

Com veieu són molts els beneficis de sortir a caminar diàriament com a mínim 30 minuts. Simplement és posar-hi una mica de voluntat i reservar una mica de temps per a nosaltres mateixos. Aparta’t de la vida sedentària i a caminar! La teva salut t’ho agrairà!