CONEIX ELS INGREDIENTS IMPRESCINDIBLES PELS TEUS PLATS DE TARDOR

CONEIX ELS INGREDIENTS IMPRESCINDIBLES PELS TEUS PLATS DE TARDOR

Ha arribat la tardor i la rebem amb alguns canvis a la nostra dieta. Com que els aliments frescos ens acompanyen durant tot l’any en més o menys mesura, alguns ingredients resulten imprescindibles per a l’elaboració de plats de tardor. Coneix quins són en aquest article.

Canyella

L’aroma i el gust de la canyella són propis de la temporada de tardor. Fes servir aquest ingredient per acompanyar begudes calentes o elaborar postres dolços com el rotlle de carabassa, bescuits, galetes, cassoletes, peres rostides, entre altres. La canyella també és un acompanyament perfecte per a diversos còctels de tardor.

Remolatxa

Després de madurar durant bona part de l’any, la remolatxa està llesta per ser integrada a les teves receptes de tardor. Estem davant d’un ingredient fonamental si és que busques una vida sana mitjançant l’alimentació, ja que posseeix múltiples vitamines i minerals, a més d’antioxidants. Què et sembla una amanida de remolatxa com a entrant?

Figa

Setembre i octubre són mesos idonis per assaborir figues fresques. L’avantatge d’aquest fruit és que es pot incloure a una enorme varietat de receptes, incloent-hi esmorzars, entrants i postres. També els pots afegir a les teves amanides o com acompanyament a les carns. Les figues solen assecar-se els mesos més càlids, però en aquestes condicions també són molt nutritives.

Cols

Les cols es cultiven a mitjans d’any i arriben als mesos de tardor en tot el seu esplendor. El cabdell, la coliflor, la col llombarda o el bròquil afegeixen frescor a qualsevol amanida, tot i que també es consumeixen cuites en diferents receptes. A banda del seu baix contingut calòric, la família de les cols cuida el sistema digestiu, prevenen l’anèmia, cuiden la pell i enforteixen els ossos.

Bolets

Amb el lema ‘del bosc al plat’, els recol·lectors de bolets aprofiten la tardor per recollir els millors espècimens d’aquests fongs, molt apreciats a la gastronomia europea. Reigs, rovellons, fredolics, rossinyols o tòfona negra són algunes de les espècies més consumides aquesta època de l’any. En ser tan riques en proteïnes i baixes en greixos, són un ingredient molt saludable, i fins i tot poden substituir la carn en gran varietat de receptes.

Cítrics

Les taronges i mandarines es consumeixen a qualsevol estació de l’any, però només als mesos més freds és quan cedeixen una mica el seu nivell d’àcid i augmenten el seu grau de dolçor, cosa que millora increïblement el seu gust. Els cítrics es solen consumir per si mateixos, però també estan presents en plats al forn, amanides i postres.

Castanyes

Quan arriba la tardor, els carrers s’inunden amb l’aroma de les castanyes. Cuites, rostides, picades o crues, les castanyes són un must d’aquesta temporada, gràcies al seu alt contingut en vitamina C i ferro. A més, és un excel·lent antioxidant que t’ajudarà a prevenir l’envelliment. Això sí, consumeix-les amb moderació, ja que posseeixen grans quantitats de calories.

La temporada de tardor obre les portes a una gran quantitat de receptes, tan delicioses com reconfortants. Però no oblidis compensar la teva alimentació amb activitat física. Si no estàs en forma, caminar uns 30 minuts al dia és un bon punt d’inici.