10 BENEFICIS DE PRACTICAR EL BALL

10 BENEFICIS DE PRACTICAR EL BALL

Segur que ja has escoltat que el ball és molt beneficiós per la salut física i per mantenir-te en forma. Per tant, el podem considerar com un dels millors esports per mantenir-te sa.

Però practicar el ball no és només cremar calories, també funciona per una bona salut mental i la manera en què te’n surts amb el dia a dia.

Ballar és una forma d’expressió espontània. Si tens un mal dia et serà útil per connectar-te amb tu mateix i amb els demés.

A més a més, t’ofereix altres beneficis sense tenir en compte el tipus de ball que facis. Alguns te’ls anomenem a continuació.

1- Ajuda el teu cervell

Practicar el ball implica concentració, equilibri, coordinació del cos i percepció visual i auditiva. Això desafia el cervell a recordar cada moviment per aconseguir que es coordini amb la música i encara més si és en parella o grup. És un exercici mental excel·lent.

2- Millora els teus estats d’ànim i elimina l’estrès

El ball estimula la producció d’endorfines, les quals s’encarreguen de combatre l’estrès. També t’ajuda a no caure en depressió, reduir els símptomes d’ansietat i augmentar la teva autoestima.

3- Enforteix el teu cor

Ballant, s’augmenta el ritme cardíac fent que el teu cor s’enforteixi. De la mateixa manera, redueix el risc de patir enfermetats cardíaques, millor la respiració i la capacitat pulmonar. Sobretot, amb molt ritme.

4- Corregeix la mala postura

Ballar et servirà per corregir algunes males postures del dia a dia, bé sigui per la feina o per falta d’exercici.

5- Millora l’equilibri, la força, la flexibilitat i la resistència

Ballant treballaràs el teu cos amb tot tipus de moviment (d’esquerra a dreta, cap endavant i cap enrere). Això millor aquestes destreses i t’ajuden a no patir lesions.

6- T’ajuda a baixar de pes

Una classe de ball de 30 minuts t’ajudarà a cremar un estimat de 200 a 400 calories. Això segons una publicació al Journal of Physiological Anthropology. Així doncs, a ballar!

7- Un aliat contra l’osteoporosi

Com ho sents, ballar pot evitar la pèrdua de massa òssia i enfortir els teus ossos sense estressar les articulacions. Practicar-lo de manera regular serveix per prevenir l’osteoporosi i mantenir-te fort.

8. Redueix el colesterol

A banda de prendre medicaments i menjar sa per controlar el colesterol alt, practicar un exercici aeròbic pot disminuir-ne els nivell de forma tota a la sang. Això és un impacte molt positiu en la teva salut.

9. Un antídot contra l’Alzheimer

Un estudi publicat al New England Journal of Medicine, va demostrar que ballar de forma continua ajuda les persones que pateixen aquesta enfermetat a recordar. Això passa quan ballen amb la música que coneixien i havien oblidat.

10. Eleva el teu atractiu sexual

El que expresses amb el teu cos sumat al ritme d’una cançó, són excel·lents per augmentar el teu atractiu sexual. Això segons l’estudi realitzat a Anglaterra a la Universitat de Hertfordshire. Per a molts el ball és un arma que serveix per seduir.

Practicar el ball et porta nombrosos beneficis. A més de ser un exercici que et divertirà i et farà sortir de la teva rutina. Ballem?